torstai 13. elokuuta 2015

Kasvimaalla kasvaa sittenkin jotain


Luulin, ettei herneitä tule ollenkaan. Ei näitä säilöttäväksi asti tulekaan, mutta edes jonkinmoiset maistiaiset sentään. Violettia ja taustalla tavallisia. Takana härkäpapuja, joissa myös palkoja.


Ruusupapu on tosi kaunis ihan vaan kukkanakin.


Samoin parsaherne. Näissä on myös muutama palko jo. 


 Viinimarjoja tulee mukavasti. Omiksi tarpeiksi. Vuoden mehut saadaan ja vähän ylikin. Tänään ensimmäisen maijallisen keitin.


 Salkoruusu kukkii. Tämä on ihan äärettömän kaunis. Pitäisi kerätä tätä rohdoksi. 


Mies on kerännyt mustikoita noin 30 litraa ja minä vattuja vajaan kymmenen. Olemme pakastaneet ja osasta on tehty hilloa. Jos vaan jaksaisi ja saisi aikaiseksi molempia olisi vielä lisääkin tuolla metsiköissä.

Mä tein uuden videon kasvimaasta, jos jotakuta kiinnostaa :)

2 kommenttia:

  1. Taas kiva video! :) Teillä siis kasvimaa on ihan ns. maantasalla, eli ei kohopenkkejä? Meillä vanhemmilla on iso kasvimaa, johon joka kevät kuokkivat uudet kohopenkit, kova työ ja mielestäni maa-alaa menee tajuttomasti hukkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista :) Teen mä keväällä vähän koholleen lapion terän syvyydeltä, en enempää, enkä välttämättä ihan joka kohtaan. Loppukesällä ne on aika paljon tasaantuneet. Olen vuosien varrella aika paljon tiivistänyt kasvimaata. Penkkejä, käytäviä, rivejä... koska minulla on aika vähän maata niin yritän käyttää sen tarkkaan. Ja loppukesällä ei tarvitse juuri kitkeä kun kasvit kasvaa tiheästi.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...