maanantai 8. joulukuuta 2014

Joulukuun kahdeksas

Tää mun joulukalenteripostaaminen ei nyt oikein ota onnistuakseen. Mä oon kipee. Lapset oli viime viikon silmätulehduksessa ja kauheassa räkätaudissa. Oli joillakin vähän kuumettakin. Itse olen vetelehtinyt hyvin aikaansaamattomana tässä kotosalla vaan. Eilinen ilta menikin sitten 38 asteen kuumeessa peiton alla pötkötellen. Tänään ei ole ollut kuumetta, mutta kurkku on tosi kipeä. Toivon, ettei silmävaiva iske minuun. Onneksi on silmälääkkeitä jäljellä. Lääkäri arvioikin ensimmäistä silmäpotilasta käyytäessäni, että tauti on tarttuvaa ja useampi saattaa samoja tippoja ja voidetta tarvita, joten niitä pitää laittaa siten, ettei koske purkilla potilaaseen. Viikon olisi vielä käyttökelpoista se aine, mutta eiköhän se tauti siihen mennessä ole tullut minuunkin, jos on tullakseen. Jääkappissa sille saisi jatkoaikaa hiukan. Lääkkeelle nimittäin. 

Tämän päivän kierrätysvinkki on pieni ja yksinkertainen.


Viime joulun alla käytin töissä tällaista korvista, joka on tehty puisesta kuusen koristeesta. Korvis on aika iso, mutta onneksi kevyt. Paria tälle ei ole, mutta voisihan toiseen korvaan tehdä tänä vuonna toisenlaisesta koristeesta parin. Tästä  koristeesta oli irronnut lanka ja paikalla oli pienen pieni reikä, johon ruuvasin pienen pienen metallikoukun, jonka olen säästänyt ties mistä ja siihen laitoin korviskoukun. Minulla on sellaisia purkkeja jemmassa, joihin olen tallettanut erilaisia nappeja ja nippeleitä rikkoutuneista jutuista. Osa saattaa olla myös löytöroinaa. Olen se tyyppi, joka poimii löytämänsä napit ja ruuvit mukaan lattiolta, kaduilta, uimarannoilta jne. :D

Siivousurakka edistyi tänään taas vähän. Siivosin eilisenkin luukun kohteen, kun eilen en jaksanut. Tänään olisi tullut luukusta tosi iso urakka, joten huijasin vähän. Arvoin silmät kiinni yhden luukun, josta vaihdoin lappuja. Harmi vaan, että nyt tiedän ison urakan odottavan 18. päivä. Pitäisi ehkä pyytää jotakuta muuta perheenjäsentä sekoittamaan lappuset. 

Ihanaa joulun odotusta :)


2 kommenttia:

  1. Voi ei! Kipeänä olo on niin syvältä! Toivottavasti tervehdyt pian!

    VastaaPoista
  2. Paranemista ja toivottavasti et saa silmätulehdusta, se on inhottavaa...
    Joulun odotusta kumminkin <3
    ps.mäkin usein poimin taskuuni kaikkea pientä maasta...just noita ruuveja, nappeja, heijastimia, tukkalenksujakin olen joskus poiminut ja pistänyt pesupussissa koneeseen :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...