lauantai 22. helmikuuta 2014

Foliohattutäti puuhailee


Mun mies sano tänään, että mun ei kannata pyytää lähiaikoina vieraita. Kysyin, miksei. No kun on kuulemma noloa teippailla foliota seiniin ja huonekaluihin. Mä kyllä uhkasin, että näiden foliosisustushommien lisäksi mä teen itelleni myös foliohatun, jota mä käytän mikrouunia ja kännykkää käyttäessä. Mulla nimittäin tuntuu aina oudolta päässä kun olen käynnissä olevan mikron läheisyydessä ja liiasta puhelimessa puhumisesta tulee pääkipeäksi.. Se foliohattu vois estää säteilyä. Mies kehotti käyttämään sitä myös kesällä kasvimaalla ja ulkona muutenkin. Saan kuulemma satasen, jos koko kesän käytän.

No, jos te haluatte tietää näistä mun oudoista foliosta niin tässä olis linkki. Mä en heijasta näillä avaruussäteilyä ulos vaan heijastan valoa taimilleni. Ylemmässä kuvassa on paprikoita ja chilejä, joista osa on jo pienellä taimella. Näillä on myös kasvivalo ja ikkuna on tuossa heti oikealla.

Alemmassa kuvassa on hylly, jossa folion takana on pienellä taimella olevat basilikat ja purjot. Tomaateista myös osa on jo taimella. Hylly huutavat vielä tyhjyyttään, mutta kunhan koulinta alkaa hyllyiltä loppuu varmasti tila.



8 kommenttia:

  1. myö voitais tulla teille kylään, sami ois varmasti noista foliojutuista ihan "oooohh!" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Hyvä, että joku ymmärtää mun foliojuttuja :D

      Poista
  2. Sä oot jo alottanu kylvöt! Minä en ole vielä mitään tehnyt, chilit ja paprikat varmaan kyllä pitäis jo kiiren vilkaa, tomaatitkin kohta. Minunhan piti tehdä se kasvihuone täksi kasvukaudeksi valmiiksi, mutta krooninen rahapula taas pistää kapuloita rattaisiin, se on tässä vähän latistanut kylvöhaluja, mutta taidan kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinnis ja kylvää jotain!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä taidan usein vähän hätäillä, mutta yleensä on kyllä onnistunut vaikka olen kylvänyt helmikuussa. Chilit ja paprikat eivät ainakaan ehdi muuten ja nyt mä niin innostuin tosta foliosta. Halpaa ja sähkötöntä lisävaloa! Ja jos nätisti viikkais nuo foliot sitten jemmaan ensi vuodeksi, eivät olisi kertakäyttöisiäkään. Ja voihan ne laittaa metallin keräykseen. Jos et saa kasvihuonetta niin entä joku kevyt väliaikainen katos kierrätysmuovista/ikkunoista? Meillä on usein kaikkia outoja nollabudjetin viritelmiä. Usein ne on rumia, mutta enimmäkseen ne toimii :D

      Poista
    2. Juu onhan meillä se viimevuonna käytössä ollut (nolla budjetin) muovihuone tai lava, siihen vaan pitäis olla uudet muovit, kun jollain jäi ne paikalleen ja ei oikeen tätä talvea näköjään kestäneet. Toimivuushan se tärkein tiety on ja vähän ajattelin että jos jokatapauksessa laittaisin sinne kurkut ja tomaatit ja paprikat ja chilit sinne uuteen(jos vaan valmistuu).
      Minä käytän aina ruoanlaitossakin useaan kertaan samoja foliota, jos eivät vaan ole likaisia, ja kannatta muuten rullata ne johonkin pahvin ympärille jos mahdollista sitten käytön jälkeen, niin pysyvät ainakin minusta parempina kuin jos taittelee.
      Itse olen hoitanut alkukasvatuksen vanhoissa akvaarioissa, ne on hirmu käteviä, joskin vievät säilytyksessä hieman tilaa.

      Poista
    3. Mä käytän myös folioita useamman kerran, paitsi jos on jotain rasvaa, jonka peseminen kävis hankalaksi. Vanhat akvaariot kuulostaa käteviltä, onko niissä jotkut kasveille hyvät
      lamput myös?

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä oli aika tyytyväinen tuohon itsekin :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...